فارس هلث

معرفی وبسایت فارس هلث

فارس هلث

وبسایت فارس هلث از ابتدای اسفند ماه سال 1398 همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران فعالیت خود را آغاز نمود . هدف این وبسایت ارائه مطالب مفید جهت افزایش سطح سلامتی فارسی زبانان می باشد .


فارس هلث : حتی کوچکترین مشکلات سلامتی می تواند بر روی جنبه های دیگر زندگی تاثیر منفی بگذارد . حتی کوچکترین مشکلات مانند درد ،بی حالی و سوءهاضمه بر سطح شادی و استرس شما تاثیر می گذارند . یکی از بهترین راه ها برای مقابله با استرس و افزایش شادابی ملزم کردن خود به عادت های بهداشتی صحیح است .


عادت های بهداشتی ناسالم ، استرس زا هستند و بر میزان توانایی شما برای مقابله با استرس نقش دارند . استرسی که از وضعیت بهداشتی نامناسب ایجاد می شود ، زیاد است . وضعیت بهداشتی بر روی جنبه های دیگر زندگی هم تاثیر می گذارند . مشکلات سلامتی می توانند کارهای روزمره را چالش برانگیز کنند ، استرس های مالی ایجاد کنند و حتی توانایی فرد برای امرار معاش را به خطر بیندازند .


استرس می تواند مشکلات سلامتی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری های جدی تر را تشدید کند . بنابراین رعایت بهداشت در بلند مدت ، هزینه های بهداشت را جبران خواهد کرد .

فارس هلث


عادت های بهداشتی سالم :


1- از وعده های غذایی سالم استفاده کنید

به جای اینکه صرفا برای تناسب اندام غذا بخورید از غذاهایی استفاده کنید که انرژی شما را افزایش می دهند و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کنند . غذاهایی که مصرف می کنید علاوه بر سلامت بر سطح استرستان هم تاثیر می گذارند .


اگر گرسنه باشید یا دچار سوءتغذیه باشید مقابله با استرس سخت تر خواهد بود . گرسنگی می تواند شما را نسبت به عوامل استرس زا حساس تر کند و نسبت به کوچکترین عوامل ناراحت کننده ، تحریک و یا حتی عصبانی کند . کنترل رژیم غذایی می تواند یک ابزار برای کنترل استرس و روشی برای حفظ سلامتی باشد .


یک دلیل دیگر برای داشتن رژیم غذایی سالم این است که غذای سالم می تواند بر روی خلق و خوی شما تاثیر بگذارد . اگر چه تاثیر رژیم غذایی ناسالم در بلند مدت بیشتر آشکار می شود ، اگر رژیم غذایی شما سرشار از قند ، چربی و یا مواد فاقد ارزش غذایی باشد در کوتاه مدت هم احساس خوبی نخواهید داشت .

برخی از اثرات تغذیه ناسالم عبارتند از :

  • بی حالی
  • عدم تعادل روانی
  • بدخلقی
  • خستگی
  • گرسنگی
  • ضعف


تغذیه سالم در بلند مدت عواقب بسیار خوبی دارد ، اما در کوتاه مدت هم باعث افزایش انرژی و خوش بینی می شود . اگر به خودتان یادآوری کنید که آنچه الان می خورید بر احساستان در آینده تاثیر می گذارد شاید آسان تر باشد که از یک تغذیه سالم استفاده کنید .


2- به خواب اهمیت بدهید

خواب بر روی سلامتی شما تاثیر جدی دارد . به خودتان قول بدهید شب ها به اندازه کافی بخوابید . اگر به مقدار کافی نخوابید بهره وری پایین تر و هوشیاری کمتری خواهید داشت و بیشتر مستعد تاثیرات استرس خواهید بود .


برخی از عادت های خوب که می توانند به خواب کمک کنند :

  • سعی کنید هر شب 8 ساعت کامل بخوابید
  • بعد از ساعت 2 بعد از ظهر از خوردن کافئین خودداری کنید .
  • در عصر از خوردن غذاهایی که خواب را مختل می کنند اجتناب کنید .
  • هر شب در یک ساعت معین به رختخواب بروید و صبح ها در یک ساعت معین بیدار شوید .
  • یک محیط خواب آرام ایجاد کنید ، اطمینان پیدا کنید تختخواب شما راحت است و دمای اتاق برای خوابیدن مطلوب است (دمای مطلوب بین 60 تا 67 درجه فارنهایت است )
  • هر شب قبل از رفتن به رختخواب از یک تکنیک آرامش بخش مانند مدیتیشن استفاده کنید .


ممکن است تعجب کنید ولی اگر در طول روز خسته نباشید کمتر استرس خواهید داشت . وقتی استرس بر خوابتان تاثیر منفی می گذارد ، استفاده از استراتژی های مناسب می تواند کمک کننده باشد و باعث شود در طول روز احساس بهتری داشته باشید .


3- برای خودتان یک عادت ورزشی مناسب پیدا کنید .

همه ی ما در مورد اهمیت تغذیه و ورزش می دانیم ، اما با وجود مشغله و خستگی زیاد ورزش کردن بسیار مشکل است . یک استراتژی مفید برای ایجاد عادت ورزشی روزانه این است که در کنار کارهای دیگر ، ورزش کنید . شما می توانید تمرین ورزشی را به برنامه صبح ، ظهر یا غروب خود اضافه کنید .


برای مثال اگر شما پیاده روی آهسته در صبح را برای تمرین در نظر بگیرید خیلی بیشتر احتمال موفقیت هست تا اینکه زمانی پیاده روی کنید که وقت و حوصله داشته باشید ، مخصوصا اگر زندگی پر مشغله ای دارید و در پایان روز خیلی خسته هستید .


یک روش دیگر برای آسان تر کردن تمرینات ورزشی این است که ورزشی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه دارید . به طور مثال هنگامی که می خواهید به یک کتاب صوتی یا موزیک گوش بدهید پیاده روی کنید یا در کلاس ژیمناستیکی شرکت کنید که آهنگ های انرژی زا پخش می کنند .

4- به غذای خود نگاه کنید ! (فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ ؛ آیه 24 سوره عبس)

از خوردن خوراکی های مضر اجتناب کنید ؛ نیکوتین ، الکل و کافئین زیاد در بلند مدت بر روی سلامتی شما تاثیر منفی می گذارند و باعث می شوند احساس سستی کنید .


در واقع اگر بتوانید از مصرف مواد مضر خودداری کنید از بدتر کردن سطح استرس هم جلوگیری کرده اید . برای مدیریت استرس از روش های سالم تر استفاده کنید و از مزایای روش های سالم بهره مند شوید .


فارس هلث : موارد فوق سه روش مهم برای مراقبت از بدن و سلامتی بودند که به آن ها به عنوان یک تسکین دهنده استرس فکر نمی کردید . اگر شما از این ایده ها استفاده کنید ، فورا تفاوتی را احساس نخواهید کرد بلکه در هفته ها و ماه های بعدی نتایج آن را خواهید دید . بعضی عادت ها بدون تلاش ایجاد می شوند اما این سه عادت می توانند تاثیر چشمگیری بر روی زندگی شما بگذارند و ارزش تلاش کردن را دارند .

درباره نویسنده: فارس هلث

سلام . وبسایت فارس هلث با هدف ترویج سلامتی برای فارسی زبانان در اسفند ماه 1398 تاسیس شده است . مطالب این وبسایت ترجمه از منابع معتبر جهانی است و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *