ترک اعتیاد به تلفن همراه

ترک اعتیاد به تلفن همراه با 5 راهکار جادویی

اعتیاد به تلفن همراه

ترک اعتیاد به تلفن همراه

اعتیاد به گوشی موبایل به طور رسمی تایید نشده است ، اما برای اکثر افراد نداشتن تلفن همراه غیر ممکن است . از آنجایی که ما برای ارتباط با دیگران ، برنامه ریزی روزانه و دریافت اطلاعات از تلفن همراه استفاده می کنیم به نظر می رسد کنار گذاشتن گوشی و ترک اعتیاد به تلفن همراه دشوار باشد .


امروزه اکثر افراد برای هدایت کردن پیچیدگی های زندگی مدرن از تلفن همراه استفاده می کنند . تلفن همراه به وسیله ای برای جلوگیری از موقعیت های ناراحت کننده تبدیل شده است . ما تلفن همراه را برمی داریم تا از توجه ناخواسته دیگران جلوگیری کنیم ، با افراد بالقوه ارتباط داشته باشیم و یا با ارسال مطالب آنلاین دائما تایید شویم و لایک دریافت کنیم !

ترک اعتیاد به گوشی موبایل

استفاده افراطی از تلفن همراه می تواند در روابط زناشویی مشکل ایجاد کرده و باعث اختلال در خواب شود . حتی اگر دائما آنلاین هستید و نمی توانید اتصال خود را قطع کنید می تواند باعث اعتیاد به اینترنت شود .

همچنین بخوانید : نشانه های اعتیاد به اینترنت

ترک اعتیاد به تلفن همراه

برای ترک اعتیاد به تلفن همراه چه کنیم ؟

اگر می خواهید استفاده از تلفن همراه را قطع کنید و این کار برای شما مشکل است ، استفاده از راهکارهای زیر می توانید مفید باشد :

یک . به صورت حضوری با افراد ملاقات کنید


برای فعالیت های کاری یا تفریحی به جای استفاده از تلفن همراه و پیامک دادن یا تماس گرفتن از ملاقات حضوری استفاده کنید . تلفن همراه را کنار بگذارید و به صورت حضوری با افراد ملاقات کنید .

اگر درباره چیزی خبری دارید و می دانید دوستتان را بعدا می بینید ، از فرستادن خبرتان در فیسبوک خودداری کنید . صبر کنید تا خبرتان را به صورت شفاهی به او بگویید . این کار می تواند مهارت های کلامی و اجتماعی شما را حفظ کند ؛ مشکل بزرگی که افراد معتاد به کامپیوتر با آن درگیر هستند .

وقتی با شخص دیگری هستید تلفن همراهتان را خاموش کنید یا اگر تلفن زنگ خورد آن را نادیده بگیرید . صحبت کردن با تلفن همراه حین مکالمه حضوری ، اوج بی ادبی است .

دو . به جای تجربه های مجازی ، تجربه های واقعی را انتخاب کنید


به جای تجربه های مجازی ، از تجربه های واقعی استفاده کنید . به جای اینکه برای کسب اطلاعات به اینترنت متصل شوید ، به کتابخانه بروید و از یک کتاب استفاده کنید . به جای اینکه از بازی های کامپیوتری استفاده کنید به یک تیم یا یک باشگاه شطرنج ، ملحق شوید . به جای اینکه همه چیز را به صورت آنلاین تماشا کنید ، از خانه بیرون بروید و سرگرمی های زنده را نگاه کنید .

ممکن است شما سادگی و کارایی انجام کارها با تلفن همراه را دوست داشته باشید ، اما تلفن همراه نمی تواند بهترین تجربه را برای شما ایجاد کند .

این فعالیت ها می تواند سلامتی جسمانی و روانی شما را تضمین کند و خطر اعتیاد به فضای مجازی را کاهش دهد . شما با انجام این کارها درک می کنید که دنیای واقعی پویاتر ، چند وجهی و لذت بخش تر از دنیای مجازی است .

سه . از اتاق خواب فقط برای خواب استفاده کنید


یکی از بهترین عادت ها برای خواب ، استفاده از اتاق خواب تنها برای خوابیدن و رابطه جنسی و قرار دادن تلفن همراه در اتاق دیگر است . این کار نه تنها کیفیت خواب شما را افزایش می دهد بلکه احتمال اینکه پیامک ها و زنگ های تلفن همراه به ساعات شخصی شما تجاوز کنند را هم کاهش می دهد .

اگر به تلفن همراهتان برای فعالیت های مجازی جنسی یا پورن اینترنتی وابسته هستید ، زندگی جنسی شما در معرض خطر می باشد .

چهار . به اوقات فراغتتان در طول روز اهمیت بدهید

یکی از دلایلی که ما به تلفن همراهمان وابسته می شویم این است که استفاده از آن در زمان فراغت بسیار راحت است . بنابراین اگر در زمان فراغت ، مشغول کاری نباشید و ایمیل هایتان را چک نکنید احساس می کنید وقتتان تلف شده است !

با این حال ، فضاها و زمان های خالی برای راحت بودن با خود و فرآیند بودن که بخش مهمی از سلامتی ذهنی است ، مهم هستند . تمرین ذهن آگاهی می تواند برای فرار از خیالات و ایجاد تمرکز ، به شما کمک کند .

پنج . برای خودتان محدودیت ایجاد کنید


به جای اینکه دائما فکر کنید که باید تلفن همراهتان کنارتان باشد ، برای خودتان محدودیت ایجاد کنید که چه موقع از آن استفاده کنید .

اگر واقعا می خواهید روی کار دیگری تمرکز کنید ، عمدا تلفن همراهتان را دو از دسترس قرار بدهید . به یاد داشته باشید که همیشه می توانید به تماس های بی پاسخ ، زنگ بزنید یا به ایمیل ها پاسخ بدهید .

همچنین بخوانید : برنامه 12 قدم ترک اعتیاد

درباره نویسنده: فارس هلث

سلام . وبسایت فارس هلث با هدف ترویج سلامتی برای فارسی زبانان در اسفند ماه 1398 تاسیس شده است . مطالب این وبسایت ترجمه از منابع معتبر جهانی است و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشند .

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *